Як Design Sprint заощадив нам $50 000 і місяці роботи — колонка Андрія Баса, Uptech

Керівник та співзасновник компаній Uptech та Plai Андрій Бас написав для AIN.UA колонку про використання Design Sprint. Цей метод допомагає перевірити ідею стартапу, з’ясовувати, що працює, а що не дає потрібного результату, та заощадити час і кошти.

Передмова

Carbon Club — екологічний стартап із Великобританії, який допомагає користувачам зменшити їхній негативний вплив на планету. Завдяки Carbon Club ви можете обчислити викид вуглекислого газу від своєї діяльності та компенсувати його, зробивши відповідні пожертви благодійним організаціям.

Пітер, співзасновник і CEO стартапу, звернувся до нас в Uptech із запитом на створення MVP. Оскільки Carbon Club ще не мав жодного прототипу, ми запропонували почати з Design Sprint, щоб створити та протестувати ідею.

Підготовка до Design Sprint

Перед 4-денним семінаром ми провели з Пітером інтерв’ю, щоб краще познайомимося з його ідеєю для стартапу. Нам необхідно було зрозуміти його бачення, цільову аудиторію та бізнес-модель стартапу, проаналізувати конкурентів тощо.

Крім того, ми провели власне дослідження конкурентів, щоб добре ознайомитися з цим ринком. Найближчими конкурентами, яких ми досліджували, були One Today, GiveTide, Coin Up, Aspiration, Wonderful і Just Daving.

Ми також створили портрет користувача, склали value proposition і бізнес-модель для проекту. Ретельна підготовка — це основа успішного Design Sprint, бо в іншому разі ваша команда буде просто здогадуватися, діяти навмання й робити занадто багато неправильних припущень/рішень.

Design Sprint 

Пітер прилетів до Києва на два дні, і ми відразу почали працювати над Design Sprint. До робочої команда входили Пітер і четверо людей з нашої сторони.

Початкова ідея полягала в тому, щоб розрахувати об’єм викиду вуглекислого газу кожного користувача на основі історії банківських операцій за допомогою Open Bank AP на основі коду MCC.

Отже, наша довгострокова мета звучала так:

«Кожен активний користувач робить благодійні пожертви за кожну покупку».

Створюючи прототип, ми зосередилися на вирішенні наступних завдань (ми визначили їх на основі інтерв’ю з Пітером і власного попереднього дослідження):

  • Впливати на усвідомлення того, що навіть невеликі пожертви відіграють велику роль для навколишнього середовища.
  • Зробити процес пожертвування прозорим, а його результати — видимими.
  • Зробити цю послугу інтерактивною та цікавою у використанні.

Під час вправи блискавичних демонстрацій (Ligntning Demos) команда згенерувала декілька ідей: від гейміфікації в Duolingo до простого банкінгу в Monobank. Проте найбільше команді сподобалась ідея створення додатка в стилі тамагочі з віртуальною тваринкою.  

Фінальний концепт 

Концепцію, яку команда вирішила протестувати, стала ідея використання віртуальної домашньої тварини в стилі тамагочі.

Основна ідея полягала в тому, щоб користувачі спершу могли вибрати благодійну організацію, яку хочуть підтримати. Потім вони отримують особистого віртуального улюбленця, який уособлює дану благодійну організацію.

Наприклад, якщо ви вибрали The Ocean Cleanup, у вас буде риба, якщо WWF — панда, якщо International Tree Foundation — птах.

Після цього користувачі підключатимуть свій банківський рахунок і відстежуватимуть вуглецевий слід на основі покупок, які вони здійснюють. 

Додатковим способом порахувати вуглецевий слід було використати вікторину щодо власного способу життя і в таким чином приблизно розрахувати вуглецевий слід. Ми припускали, що таким варіантом можуть скористатися ті користувачі, які не мають банківського рахунку. 

Із часом, навколишнє середовище тварин ставатиме більш забрудненим через накопичення викидів вуглекислого газу господаря. А щоб допомогти своєму вихованцю та зробити його знову бадьорим, користувачі повинні пожертвувати невеликі суми на благодійну організацію, яку вони підтримують.

User testing розставить всі крапки над «і»

Після тестів із п’ятьма користувачами (громадянами Великобританії) ми побачили певну закономірність.

Користувачам сподобався наш підхід і домашня тварина. Вони також позитивно оцінили те, що ми показали, як вони зробили свій внесок і який він мав вплив. Та було одне велике «але».

Основна проблема полягала в тому, що 100% користувачів обрали вікторину. Вони надто хвилювалися про свою безпеку, щоб надати якомусь невідомому додатку доступ до всієї історії банківських транзакцій.

І хоча вони піклувались про навколишнє середовище, однак більше таки дбали про власну конфіденційність (зрештою, як і ми всі). Такого ми не передбачали перед Design Spring, тож цей факт став для нас очевидним лише після тестування.

Ми зрозуміли, що приєднувати API Open Bank у першій версії просто немає сенсу, оскільки користувачі його і так не використовуватимуть. Принаймні спочатку.

Ось так нам і вдалося скоротити сферу застосування цього рішення та заощадити клієнту час і гроші. Щоб під’єднати Open Bank API, нам знадобилося би вкласти більше коштів у безпеку та розробити більше функцій. Також довелося би пройти додаткові перевірки державних установ. За приблизною оцінкою, це коштувало б Carbon Club додаткових $50 000 і кілька місяців роботи.

У першій версії MVP витрачати час і гроші на функції, яких користувачі не застосовуватимуть, — це одне з найгірших рішень, які ви можете прийняти.

Саме тому прототипування та швидка перевірка ідей має вирішальне значення для вашого продукту. І Design Sprint — один з найефективніших способів це зробити.

Висновки

На основі першого раунду тестування ми внесли в прототип кілька змін, найважливішим з яких було виключення можливості добавити банківські рахунки. У такий спосіб нам вдалося інвестували більше ресурсів у саму вікторину та візуалізацію її результатів.

Ми також додали поради про те, як користувачі можуть зменшити свій вуглецевий слід завдяки новим корисним звичкам (наприклад, застосовувати переробку відходів або ж частіше користуватися велосипедом чи громадським транспортом). Наступний раунд тестування підтвердив нашу нову гіпотезу, і ми отримали позитивні відгуки від користувачів.

Насамкінець ми оновили персональні профілі, створили карту подорожі клієнтів, зібрали всі артефакти та передали їх Пітеру, щоб він міг усе це використовувати під час спілкування з інвесторами.

Створення MVP — це цікавий і водночас складний процес. Тут ідеться більше про з’ясування того, чого не варто додавати, аніж про те, що саме будувати.

Вам потрібно буде навчитися казати «ні» безліч разів.

Будьте гнучкими та спритними в цьому процесі, щоб знайти свій product market fit. А такі методи, як Design Sprint, справді можуть допомогти вам збільшити шанси на успіх.

Завдяки цьому ви заощадите свої час і гроші, створите прототип та зможете підтвердити (або спростувати) власну гіпотезу.

Источник: ain.ua



Самые актуальные новости - в Telegram-канале

Читайте также

Вверх